چه نکاتی را در طراحی وب‌سایت باید مدنظر قرار دهید؟

مینوفام

چه نکاتی را در طراحی وب‌سایت باید مدنظر قرار دهید؟

چه نکاتی را در طراحی وب‌سایت باید مدنظر قرار دهید؟

با پیشرفت تکنولوژی و گسترش فضای دیجیتال، کسب‌وکارها به اهمیت حضور پررنگ و قوی در تجارت آنلاین پی برده‌اند. یکی از اولین گام‌هایی که برای حضور در فضای دیجیتال از سوی شرکت‌ها و کسب‌وکارها برداشته می‌شود، طراحی و ایجاد یک وب‌سایت تجاری است. در این بلاگ قصد داریم به مهم‌ترین نکاتی که می‌بایست در طراحی وب‌سایت مدنظر قرار داده شود تا اهداف استراتژی و مزیت رقابتی برای کسب‌وکار فراهم شود، اشاره کنیم.

اهمیت طراحی وب‌سایت
تحقیقات نشان می‌دهد که ۸۸% از بازدیدکنندگان و مشتریان آنلاین بعد از یک تجربه بد یا نه چندان جالب، تمایلی به بازگشت به وب‌سایت ندارند. دیدگاه و نحوه تفکر افراد پیرامون یک کسب‌وکار، تا حد زیادی به طراحی وب‌سایت آن بستگی دارد. برای تبدیل Lead به مشتری در طراحی قیف فروش، طراحی وب‌سایت از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به‌طوریکه ایجاد تغییر در ویژگی‌ها و خصوصیات صفحات وب‌سایت، به طور قابل ملاحظه‌ای بر بهبود کمپین‌های بازاریابی اثرگذار خواهد بود. بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو (SEO)، انتقال پیام موردنظر برند به مخاطبان و تاثیرگذاری بر مشتری، با کارایی وب‌سایت کسب‌وکار شما ارتباط تنگاتنگی دارند.

نکات کلیدی طراحی وب‌سایت
با وجود اینکه طراحی وب‌سایت نیازمند صرف زمان و هزینه است، به دلیل افزایش آگاهی از برند، فروش و سودآوری، به منزله نوعی سرمایه‌گذاری برای کسب‌وکار شما محسوب می‌شود. در ادامه به مهم‌ترین نکاتی که در طراحی وب‌سایت می‌بایستی به آن‌ها توجه شود، اشاره می‌کنیم.

نقشه راهنما
عنوان‌گذاری و بخش‌بندی جذاب قسمت‌های مختلف وب‌سایت، به بازدیدکنندگان شما امکان می‌دهد تا به راحتی، میان صفحات مختلف جابه‌جا شده و به اهداف خود از بازدید وب‌سایت شما دست یابند. توسعه درست راهنمای وب‌سایت، زمانی اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند که تعداد صفحات وب‌سایت افزایش یابد. وب‌سایت خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بازدیدکننده قادر باشد در مدت زمان کوتاهی، به سادگی به اطلاعاتی که می‌خواهد، دسترسی یابد.

محتوا و المان‌های بصری
توجه به فونت و سایر جزئیات گرافیکی بسیار حائز اهمیت است. به یاد داشته باشید که هدف شما از طراحی وب‌سایت، انتقال پیام درست به مخاطب درست است. وب‌سایت شما با ارائه محتوای درست و جذاب در کنار ویژگی‌های بصری قابل توجه و چشم‌نواز، به خاطرسپاری این پیام را در ذهن مخاطب، ساده‌تر می‌کند.

میزان درگیری (Engagement)
وب‌سایت شما می‌بایست بستری برای جذب کاربران فراهم نماید تا میزان ارتباط شما با مخاطبان افزایش یابد. این کار با اعتمادسازی آغاز می‌شود. از مشتریان و کاربران خود بخواهید تا نظرات و پیشنهادات خود را با شما و سایر افراد به اشتراک بگذارند. هرچه طراحی وب‌سایت مناسب‌تر باشد، میزان درگیری افراد بیشتر خواهد شد.

سازمان‌دهی و بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو
اغلب افراد مطالعه صفحات وب‌سایت را همانند صفحات کتاب از بالا و به صورت راست به چپ (در صفحات انگلیسی از چپ به راست) آغاز می‌کنند. به همین دلیل نکات کلیدی و مطالب مهم را به گونه‌ای سازمان‌دهی نمایید تا بیشتر در معرض دید و توجه بازدیدکنندگان قرار بگیرند. این امر به جلب توجه و تبدیل مشتریان بالقوه به بالفعل کمک زیادی می‌کند.

علاوه بر سازمان‌دهی، توجه به جزئیات وب‌سایت، در بهینه‌سازی موتورهای جست‌و‌جو، تاثیرگذار خواهد بود. استفاده از کلمات کلیدی مناسب، محتوای مرتبط و جذاب، در کنار به‌روز رسانی مستمر وب‌سایت، وب‌سایت شما را در موتورهای جست‌وجو، نسبت به رقبا در جایگاه بالاتری قرار می‌دهد.

وب‌سایت کاربردی و جذاب به یکی از دارایی‌های مهم و ارزشمند کسب‌وکارها در عصر دیجیتال تبدیل شده است. از طریق طراحی و توسعه درست وب‌سایت، صاحبان کسب‌وکار قادر خواهند بود تا با برقراری ارتباط درست با مخاطبان بالقوه، به مشتریان بیشتری دست یابند. شرکت تبلیغاتی مات با ارائه کلیه خدمات تبلیغات دیجیتال و طراحی وب‌سایت، کسب‌وکار شما را در طراحی و پیاده‌سازی استراتژی‌های رقابتی یاری می‌کند.

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X