بسته بندی شیراز
تبلیغات شیراز
برندینگ شیراز
تبلیغات شیراز

بسته‌ بندی چیست؟

 مجموعه‌ای از تخصص‌های تمام عیار است و موفقیت در آن مستلزم کسب دانش فنی و به روزرسانی امکانات، اطلاعات و مهارت‌های حرفه‌ای است. برای تولید یک بسته‌ی مناسب و کارآمد، در یک برنامه‌ریزی همه جانبه، باید عوامل مختلفی را در نظر داشت. برای هر بسته گیرایی و مورد توجه قرارگرفتن، همراه با کاربردی بودن و گزینه‌های اقتصادی، حائز اهمیت است. به کار گیری مناسب عوامل و تکنیک‌های مختلف طراحی و ساخت ، فقط با آگاهی و دسترسی به فن آوری‌های نوین و روزآمد امکان پذیر است.

اطلاعاتی ساده درباره ماده‌ای خاص ، یا تکنیکی جدید در چاپ و روش تولید بسته بندی‌ها، می‌تواند بسته‌ای جدید و متحول، خلق کند یا موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه‌های تمام شده و در نتیجه پایین آمدن قیمت کالا شود. رقابت سالم در بازار متراکم امروزی باید بر اساس به کارگیری فناوری پیشرفته و روش‌های نوین با قدرت محرکه فکر خلاق و ابتکارات تازه باشد.

بسته بندی کالا عملکردها، وظایف و فواید بی‌شماری دارد؛ رفاه و آسایش امروزی به فوایدی که از طریق این عملکرد به دست آمده، وابسته است و اغلب جزئیات زندگی ما با پدیده‌ای به نام بسته بندی پیوندی عمیق خورده که گسست ناپذیر است.

به طور کلی عملکردهای بسته بندی را می‌توان به دو دسته کاربردی و ترغیبی تقسیم کرد. از جمله عملکردهای کاربردی می‌توان به حفاظت از محتوی و همچنین تسهیل و کمک در استفاده از کالا و حمل، نگهداری و توزیع آن اشاره کرد؛ در میان جنبه‌های ترغیبی، ایجاد انگیزه خرید و معرفی صحیح کالا را می‌توان نام برد. بسته بندی هویت کالا را مشخص می‌کند و بهترین تبلیغ برای محصولات است. بسته ها در مجموع قیمت ها را کاهش داده و به حفظ محیط زیست کمک می‌کنند.

 

 
 

نمونه‌های بسته‌بندی طراحی شده توسط کانون تبلیغاتی مینو‌فام