گوگل کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر۲۰۲۲ شناخته شد

مینوفام

گوگل کروم به عنوان آسیب پذیرترین مرورگر۲۰۲۲ شناخته شد

بر اساس گزارشی که از پایگاه داده آسیب‌پذیری VulDB منتشر شده، گوگل کروم با داشتن بیشترین باگ امنیتی، به عنوان آسیب‌پذیرترین مرورگر در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد. این گزارش در حالی منتشر شد که مرورگر گوگل کروم از محبوبیت زیادی در بین کاربران برخوردار و بیشترین سهم بازار را در اختیار دارد.

طبق گزارش منتشر شده از وضعیت امنیت مرورگرها (در بازه زمانی ۱ ژانویه تا ۵ اکتبر ۲۰۲۲)، ۳۰۳ مورد آسیب‌پذیری از کروم کشف شده است. مجموع باگ‌های امنیتی این Browser به ۳۱۵۹ مورد افزایش پیدا کند. بر همین اساس، برخی از کارشناسان امنیت شبکه می‌گویند که افراد هنگام استفاده از گوگل کروم باید همواره مرورگر خود را آپدیت کنند.

گفتنی است که کارشناسان حوزه امنیتی سایبری یک آسیب‌پذیری خطرناک به نام CVE-2022-2294 را کشف کرده بودند، که با بروزرسانی مرورگر رفع شد. علاوه بر باگ مذکور، چند آسیب‌پذیری امنیتی دیگر با نام‌های CVE-2022-3311، CVE-2022-3314، CVE-2022-3318 و CVE-2022-3309 هم کشف شده است. با آپدیت به نسخه ۱۰۶.۰.۵۲۴۹.۶۱ این مشکلات هم برطرف خواهد شد.

پس از کروم، موزیلا فایرفاکس و مایکروسافت اج هم به ترتیب با ۱۱۷ و ۸۶ باگ‌ امنیتی، در رده‌های دوم و سوم آسیب‌پذیرترین مرورگرهای بازار قرار گرفته‌اند. البته ناگفته نماند که میزان آسیب‌پذیری‌های Microsoft Edge در سال جاری میلادی نسبت به ۲۰۲۱ بیش از ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

در این گزارش به وضعیت امنیت و آسیب‌پذیری‌های کشف شده از دو مرورگر سافاری و اوپرا هم اشاره است. از اول سال جاری میلادی تا ۵ اکتبر، فقط ۲۶ مورد باگ امنیتی از سافاری کشف شده است و هیچ موردی از باگ امنیتی اوپرا گزارش نشده است.

سپاس از شما دوست عزیز که این مقاله مینوفام را مطالعه کردید.

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X