هدف از طراحی لوگو چیست و چرا افراد به آن اهمیت نمی‌دهند؟

مینوفام

هدف از طراحی لوگو چیست و چرا افراد به آن اهمیت نمی‌دهند؟

هدف از طراحی لوگو چیست و چرا افراد به آن اهمیت نمی‌دهند؟

هدف لوگو چیست و چرا افراد به آن اهمیت نمی‌دهند؟ موضوع مقاله‌ای است که می خواهیم در مورد آن صحبت کنیم. لوگو انواع مختلفی دارد و هرکدام به هدف خاصی طراحی می شوند. همانطور که می دانید، که طراح لوگوی حرفه ای می‌تواند طراحی لوگو شرکتی، طراحی لوگوی پزشکی، طراحی تایپوگرافی، طراحی لوگو تایپ، طراحی اسم، طراحی نشان تجاری و طراحی آیکون اختصاصی را به نحو احسن انجام دهد. و افراد صاحب کسب و کار می توانند سفارش طراحی لوگوی مورد نظر خود را به طراح لوگو داده و با دریافت تعرفه طراحی لوگو اقدام به ثبت سفارش خود ‌کنند.

حتی شرکت‌های طراحی لوگو و طراحی آرم نیز وجود دارند که تعرفه‌های متفاوتی به نسبت فریلنسرها به مشتریان خود ارائه می‌دهند. این شرکت‌ها قیمت لوگو، قیمت طراحی لوگو و در کل لیست قیمت لوگوی خود را بر اساس نوع کسب و کار و نوع لوگو از لحاظ حرفه‌ای یا ساده بودن و … ارائه می‌دهند. اما هدف لوگو چیست و چرا افراد به آن اهمیت نمی‌دهند؟ ما در این مقاله می خواهیم در مورد این مطلب صحبت کنیم.

طراحی‌های لوگو همه جا هستند.زمانی که به اطرافمان نگاه می‌کنیم می‌توانیم به راحتی حداقل ده لوگوی مختلف را بدون تلاش زیاد بشماریم. لوگو‌ها همه جا پراکنده شده‌اند و در فرهنگ و سبک زندگی ما جا گرفته‌اند. آن‌ها بر تصمیم‌های ما تأثیر می‌گذارند، ارتباط برقرار می‌کنند و ارزش‌های یک شرکت را نشان می‌دهند و اغلب پر از معنا هستند.

اما واقعاً هدف یک لوگو چیست و چرا مهم است؟ این چیزی است که طراحان و صاحبان کسب‌وکار باید قبل از کار بر روی هویت برند خود درک کنند و ما در این نوشته قصد داریم آن را روشن کنیم.

هدف یک لوگو چیست؟

نقش اصلی یک لوگو شناسایی است. شما باید این را کاملاً به خاطر بسپارید، چون همه توصیه‌های دیگر را که در ادامه می‌شنوید، در برمی‌گیرد. شناسایی چیزی است که واقعاً مهم است. با ظهور تغییرات و گرایش‌هایی که در حال پیشرفت هستند، ابزارهای طراحی و تکنیک‌های طراحی تکامل پیدا می‌کنند. این مسئله سبب می‌شود که یک لوگو به شدت با زمان تغییر کند، اما همیشه یک هدف مهم برای لوگو این است که فرد، محصول، کسب‌وکار و یا خدماتی که لوگو را برای آن طراحی می‌کنید، شناخته شود.

راه حل شناسایی هدف لوگو، تعیین هویت است، این به این معنی است که به عنوان یک طراح یا مالک کسب‌وکار، قبل از کار بر روی هر ایده‌ای باید به طور کامل محیطی را که لوگو در آن دیده می‌شود، درک کنید. رقبای تجاری چه کسانی هستند و چطور به نظر می‌رسند؟ کدام رنگ‌ها و نمادها در حال حاضر در رقابت تثبیت ‌شده‌اند؟ چطور می‌توانیم لوگو را در ازدحام رقبا متمایز کنیم؟

طراحی لوگو نیازی به معانی پنهان ندارد
طراحان اغلب قصد دارند از ابتدا معانی مختلفی را در لوگو بگنجانند. با این حال، در این مورد نیاز نیست تمرکز بر روی تعیین هویت باشد. هر معنایی و یا وابستگی، با گذشت زمان از طریق تعامل با لوگو به دست می‌آید.طراح بزرگ مایکل بیروت می‌گوید:

«یک لوگوی جدید مخزنی خالی است و از روز اول هیچ معنایی برای مشاهده کنندگان ندارد. معنای زمانی از طریق بازاریابی مداوم و تعاملات مشتریان با برند شرکت اضافه خواهد شد. برای اینکه واقعاً درک کنید منظورمان از این حرف چیست، نگاهی به تصاویر تیک و سیب در زیر بیندازید و سعی کنید بیش از یک نماد خوب طراحی‌شده را تصور نکنید؛ می‌بینید که این غیرممکن است.»

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X