مشخصات یک شعار تبلیغاتی موفق

طراحی لوگو شیراز

مشخصات یک شعار تبلیغاتی موفق

صدای برند

صدای برند بخشی از برند شناخته می‌شود. این مفهوم زمانی که قرار است از برند شما تولید محتوا صورت بگیرد بیشتر خود را نشان می‌دهد. درواقع می‌توان گفت که صدای برند تمام المان‌هایی است که مشتری و مخاطب با دیدن آن به یاد نام تجاری شما بیفتد. به‌طور مثال می‌توان به رنگ یا فونت استفاده‌شده در بیلبوردها اشاره کرد.

مثال دیگری از صدای برند را می‌توان در گوشی‌های تلفن همراه دید. حتماً آهنگ صداهای نوکیا (زنگ تلفن) را به یاد داشته باشید. Ringtone این شرکت و سایر شرکت‌های تولید گوشی تلفن همراه دارای آهنگ مخصوص و منحصر به برند خود بود. اگر در خیابان راه می‌رفتید و این صدا را می‌شنیدید به‌سرعت نام تجاری نوکیا در ذهنتان نقش می‌بست.
این مفهوم غالباً از دید کسب‌وکارهای نوپا و یا تازه تأسیس جا می‌ماند و این اتفاق اصلاً خوب نیست. اگر در ابتدای راه ساخت برند خود هستید لازم است از همان ابتدا گام‌ها را به‌درستی بردارید تا در نیمه‌راه مجبور به اصلاحات و تغییراتی که عموماً باعث ریزش مخاطبان می‌شود، نشوید.

صدای برند به عنوان وجه انسانی نام تجاری شما، با مخاطب و مشتری ارتباط برقرار می کند. این مورد به شما کمک می کند در فضای تخصصی و حوزه کاری خود، از سایرین متمایز شوید. مثلاً در صنعت دکوراسیون داخلی، می‌دانیم که برندهای مختلفی مشغول به فعالیت‌اند. در این بازار برندی می‌تواند موفق عمل کند، که توانسته باشد ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کرده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید
X