۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

مینوفام

۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

۶ نکته کاربردی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی

هاست اشتراکی چیست؟


هاست اشتراکی به نوعی از سرویس میزبانی وب گفته می‌شود که در آن، چندین وبسایت روی یک هاست میزبانی می‌شوند. این نوع از سرویس میزبانی وب، یکی از رایج‌ترین و سطحی‌ترین انواع سرویس‌های هاستینگ است و از این رو، هزینه هاست اشتراکی، حداقل هزینه برای استفاده از سرویس‌های هاستینگ است.


چگونه می‌توان امنیت هاست اشتراکی را افزایش داد؟


اقدامات متعددی برای افزایش امنیت هاست اشتراکی می‌توان انجام داد که در ادامه، ۶ نکته برای افزایش امنیت هاست اشتراکی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

۱. سرویس هاست اشتراکی با امنیت بالایی را انتخاب کنید.


همیشه امن‌ترین و معتبرترین ارائه‌دهنده خدمات هاست اشتراکی را انتخاب کنید. استفاده از خدمات شرکت‌های هاستینگ امن و معتبر به شما این امکان را می‌دهد که از همان ابتدا آرامش خاطر در مورد اطلاعات سایتتان داشته باشید و بتوانید به دیگر امور کسب‌وکارتان رسیدگی کنید. امن و معتبر بودن شرکت‌های هاستینگ به این معنی است که این شرکت‌ها اقدامات لازم را برای محافظت از اطلاعات کاربران انجام می‌دهند.

 

۲. برای افزایش امنیت هاست اشتراکی از رمزهای عبور قوی استفاده کنید.


تاریخ‌های تولد، سالگرد و نام‌ها همیشه گزینه‌های بسیار بدی برای استفاده به عنوان رمز عبور هستند. استفاده از اطلاعات شخصی، اکانت هاست اشتراکی شما را در برابر هکرها و حملات سایبری آسیب‌پذیرتر می‌کند. معمولا هکرها برای نفوذ به اکانت‌های شما، ابتدا از اطلاعات شخصی‌تان استفاده می‌کنند.

 

۳. از احراز هویت دو مرحله‌ای استفاده کنید.


باتوجه به اینکه حملات هکرها هر روز تغییر می‌کند، کسب‌وکارها نیز باید اقدامات خود را برای مبارزه با این حملات بروز و شدیدتر کنند. احراز هویت دو مرحله‌ای (Two-factor authentication) یکی از آن اقدامات کوچک اما بسیار حیاتی است.

همانطور که از اسم آن مشخص است، این یک فرآیند دو بخشی است که برای تایید کاربران قبل از ورود به یک اکانت، وب سایت و … استفاده می‌شود. 

۴. از منابع غیر معتبر دوری کنید.


در فضای اینترنت نباید روی هر لینکی که مشاهده می‌کنید کلیک کنید و همچنین نباید از هر منبعی دانلود انجام دهید. فرقی ندارد که در حال نصب یک افزونه هستید یا نرم‌افزاری را دانلود می‌کنید، حتما باید مطمئن شوید منبعی که اطلاعات را از آن دریافت می‌کنید قابل اعتماد است یا خیر.

۵. بکاپ‌گیری مستمر را فراموش نکنید.

هیچ سرویس هاستینگی امنیت ۱۰۰٪ ندارد، بنابراین همیشه این احتمال را در نظر داشته باشید که ممکن است اکانت هاست وبسایتتان هک شود و اطلاعاتتان از بین برود، در این زمان، اطلاعات بکاپ‌گرفته شده به کمک شما می‌آیند. بکاپ‌گیری منظم تضمین می‌کند که در صورت هک، می‌توانید داد‌ه‌های خود را بازیابی کنید.

 

۶. نرم‌افزارها را به طور مستمر بروز کنید.


دولوپر یا توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها با بروزرسانی، نقاط ضعف امنیتی را برطرف می‌کنند. بنابراین، بسیار مهم است که نرم‌افزارهای خود را به طور منظم بروز کنید تا مطمئن شوید که امنیت هاست اشتراکی شما در بیشترین میزان خود قرار دارد

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X