چرا وب ‌سایت شما در گوگل رتبه نمی‌ گیرد؟ (راهنمای جامع حل مشکل)

مینوفام

چرا وب ‌سایت شما در گوگل رتبه نمی‌ گیرد؟ (راهنمای جامع حل مشکل)

۷ دلیل برای رتبه نگرفتن سایت در گوگل

اشتباه شماره ۱: طراحی وب سایت شما دارای محتوای تکراری است
حتی با جستجو کردن کلمات و عبارات عجیب و غریب و گاهی احمقانه میلیون‌ها نتیجه در گوگل ظاهر می‌شود. اما همگی شانس حضور در صفحه اول گوگل را ندارند. و آنهایی که در صفحه اول هستند نیز شانس کلیک شدنشان نیز برابر نیست.
محتوای تکراری قبلا یکی از قاتلین وب‌سایت‌ها بود. هرچند اکنون به اندازه قبل مهم نیست اما هنوز هم به عنوان یک مشکل محسوب می‌شود.

اشتباه شماره ۲: از Google My Business استفاده نمی‌ کنید

با استفاده از این ابزار به گوگل نشان می‌دهید که به رتبه سایت خود اهمیت می‌دهید. سایت شما به روز است و قصد همکاری با سیستم گوگل را دارید تا نتایج بهتری را به کاربران نشان دهد.
انجام این کار برای گوگل خوشایند است و کسب‌وکارهایی را که از Google My Business استفاده می‌کنند را در اولویت قرار می‌دهد.
برای ثبت‌نام در این ابزار کافیست به سایت google.com/business مراجعه کنید و بر روی گزینه start now کلیک کنید.
حالا نام کسب‌وکار خود را وارد کنید و بر روی گزینه Next کلیک کنید.
 اطلاعات پستی خود را وارد کنید و دوباره بر روی Next کلیک کنید.
تمامی این اطلاعات به گوگل کمک خواهد کرد که به سرعت و به راحتی کسب‌وکار شما را به هنگام لزوم در صفحه نتایج خود نشان دهد. بنابراین سعی کنید زمانی را به بهینه کردن صفحه Google My Business کسب‌وکار خود اختصاص دهید.

تصور کنید چقدر ناخوشایند است که یک مطلب منتشر کنید اما مزیت‌های سئوی آن بین این صفحه اصلی و یک صفحه تکراری ناخواسته، تقسیم شود.

اشتباه شماره ۳: شما از سیگنال ‌های شبکه‌ های اجتماعی۲ استفاده نمی‌ کنید
گوگل از سیگنال شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کند تا معین کند که کدام وب‌سایت‌ها فعال و کدام وب‌سایت‌ها راکد هستند. بنابراین گوگل می‌تواند بهتر سایت‌ها را رتبه‌بندی کند.

در واقع می‌توان گفت که تمامی سایت‌هایی که در رتبه‌های برتر گوگل هستند در شبکه‌های اجتماعی نیز فعال هستند.

فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی کار سختی نیست. وقتی یک مقاله در سایت خود منتشر می‌کنید می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی نیز بخشی از آن را منتشر کنید. یا درباره آن بنویسید.

یا می‌توانید اتفاقات جالبی را که در کسب‌وکار یا محل کار شما اتفاق می‌افتد را منتشر کنید. هرچه بیشتر در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و مطلب منتشر کنید، سایت شما رتبه بهتری را دریافت خواهد کرد.

اشتباه شماره ۴: به صورت منظم محتوا تولید نمی‌کنید
اگر گاهی اوقات در سایت خود مطلبی منتشر می‌کنید یا هر وقت که حوصله داشتید مقاله‌ای در سایت خود منتشر می‌کنید، باید توجه کنید که این کار برای گرفتن یک رتبه مناسب کافی نیست.

در عوض باید سعی کنید که یک تقویم بازاریابی محتوایی۳ استوار و همچنین یک استراتژی رشد برای خود تدوین کنید. یعنی بدانید که قرار است در هر تاریخ به صورت منظم، چه محتوایی ایجاد و منتشر شود. همچنین می‌توان گفت که هرچه بیشتر محتوا تولید کنید بهتر است اما حواستان باشد کیفیت محتوا مناسب باشد. بعد از مدتی تمرین حتی قادر خواهید بود که روزی سه یا چهار مطلب مناسب را تولید کنید.

اما چرا ایجاد محتوا به صورت منظم تبدیل به چالشی برای اغلب بازاریابان شده است؟

جواب ساده است: نوشتن، ضبط کردن و یا ویرایش محتوا به زمان زیادی نیاز دارد و وقتی که نتایج کار خود را خیلی سریع نمی‌بینید این کار سخت‌تر نیز خواهد شد.

اشتباه شماره ۵: سایت شما برای استفاده در موبایل بهینه نشده است
امروزه افراد مختلف برای وب‌گردی از وسایل مختلف به صفحه نمایش‌های مختلف استفاده می‌کنند و شما باید سایت خود را برای استفاده در وسایل مختلف بهینه کنید. از آنجا که اغلب این افراد از موبایل استفاده می‌کنند می‌توان گفت که بهینه‌ سازی سایت برای موبایل در اولویت قرار دارد.

حتی گوگل نیز ابتدا نسخه موبایلی سایت شما را ایندکس می‌کند.

اگر مطمئن نیستید که سایت شما برای استفاده در موبایل بهینه نشده است می‌توانید از ابزاری که گوگل در سایت search.google.com/test/mobile-friendly برای شما تدارک دیده است استفاده کنید.

پس از وارد شدن به این سایت URL خود را وارد کنید. این ابزار به سرعت به شما می‌گوید که آیا صفحه مورد نظر شما برای موبایل بهینه شده است یا خیر.

گوگل به این موضوع بسیار اهمیت می‌دهد به این دلیل که نیم بیشتر ترافیک اینترنت از طریق موبایل ایجاد می‌شود. و هر چیزی را که گوگل به آن اهمیت می‌دهد، شما نیز باید به آن اهمیت بدهید.

اگر از وردپرس استفاده می‌کنید به راحتی می‌توانید با انتخاب یک قالب مناسب که قابلیت سازگاری با صفحه نمایش‌های مختلف را دارد، سایت خود را برای این منظور بهینه کنید.

خوشبختانه شما قادر هستید سرعت سایت خود را اندازه‌گیری کنید. برای این کار می‌توانید از سایت‌های مختلفی مانند: gtmetrix استفاده کنید. این سایت‌ها معمولا سرعت سایت را به شما نشان خواهند داد و پیشنهاداتی را نیز برای افزایش سرعت سایت به شما ارائه خواهند کرد.

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X