طراحی و بسته بندی کالا

مینوفام

طراحی و بسته بندی کالا

طراحی و بسته بندی کالا

امروزه با توجه به ازدیاد شرکت‌ها و کارخانه‌ها برای تولید انواع و اقسام کالا و محصولات، رقابت بین آن‌ها نیز به همان نسبت افزایش یافته است. در این میان بسته‌بندی کالا یکی از عوامل ایجاد رقابت به شمار می‌رود، زیرا یک ابزار قدرتمند برای به فروش رساندن کالا می‌باشد. بیشتر کارخانه‌ها زمان، هزینه و نیروی زیادی صرف طراحی و بسته‌بندی محصولات خود می‌کنند.

طراحی و بسته‌بندی کالا بنا به سلیقه ی مشتری‌ها و سن و جنس و…باید متفاوت باشد.

به طور مثال کالاهای مناسب برای کودکان باید دارای بسته‌بندی و رنگ آمیزی شاد و کارتونی یا دارای تصویر شخصیت محبوب بین آن‌ها باشند تا کودکان را به سمت خرید جذب کنند یا بلعکس برای خانم‌ها از رنگ‌ها و طرح‌های زیبا و لطیف و مناسب با روحیات آن‌ها استفاده شود.

طراحی و بسته بندی‌های جدید برای بعضی از کارخانه‌های قدیمی نتیجه‌ی معکوس می‌دهد زیرا آن‌ها محصولات خود را چندین دهه با بسته‌بندی خاص خود معرفی کرده‌اند، در واقع مردم جامعه آن برند را با طرح خاص خود شناخته‌اند. تغییر در این بسته‌بندی‌ها، باعث تغییر در دید مردم و افت فروش آن‌ها خواهد شد.

طراحی و بسته‌بندی کالا باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر جلوه‌های زیبایی ظاهری برای جذب مشتری، بتواند از کالا محافظت کند تا بتواند آن را سالم دست مشتری برساند و کاربردی باشد تا بتوان آن را به سهولت نقل و انتقال داد و همچنین با توجه به نیاز جامعه و قومیت و نژاد و وسایل و امکانات اولیه آن ناحیه طراحی شود تا برای تولید محصول مورد نظر مشکلی به وجود نیاید.طراحی گرافیک بسته بندی، طرح، نقش، تصویر و تصویرسازی‌های مخصوص بسته‌بندی یکی از عوامل تاثیر گذار در طراحی گرافیک بسته‌بندی می‌باشند. نقش طرح و تصویر را در بسته‌بندی می‌توان به نیرویی جهت کمک به تجسم و فهم محتویات درونی بسته تشبیه کرد.

طرح و تصویر ، ساختار، لوگو و رنگ در ساختن شخصیت و قابلیت بسته به ایفای نقش پرداخته و طرح بسته را کامل می‌کند.

نقش طراحی گرافیک، چاپ و بسته‌بندی موفق یک کالا در صادرات ، ورود به بازارهای جهانی و در نتیجه بالا بردن کالاهای تولیدی و فروش کالا غیر قابل انکار است. این در حالی است که صنایع داخلی ما از داشتن یک چنین تفکر موفقی تا حدود بسیار زیادی دور مانده‌اند.

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X