صدای برند

برندینگ شیراز

صدای برند

مشخصات یک شعار تبلیغاتی موفق

برای افزایش تاثیرگذاری و ماندگاری، صدای برند می‌بایست مشخصات زیر را به همراه داشته باشد:

۱. تطابق و تناسب با لوگو

طراحی لوگو، گامی است که قبل از شعار تبلیغاتی، برداشته می‌شود. اغلب کسب‌وکارها از شعار تبلیغاتی در کنار لوگو و نام کمپانی خود استفاده می‌کنند تا شناسایی برند را برای مخاطبان آسان‌تر نمایند.  

۲. سادگی

برای تاثیرگذاری بر مخاطب، تنها چند ثانیه زمان دارید، پس مسئله را پیچیده نکنید. هدف، ماهیت، مزایای محصول یا خدمت و هرآنچه می‌خواهید مخاطب از آن‌ها اطلاع پیدا کند را در قالب چند کلمه ساده، کوتاه و غیرپیچیده بیان نمایید.

۳. با معنا بودن

شعارهای تبلیغاتی به صورت مستقیم و غیر مستقیم، معنای مشخصی را در بر دارند. در شعار مستقیم، ارزش، چشم‌انداز و هدف موردنظر در قالب کلمات معنادار، عنوان می‌شود. شعارهای تبلیغاتی می‌توانند ارزش‌ها و مفاهیم موردنظر برند را به صورت غیر مستقیم و در قالب مقایسه خدمات رقبا و محصولات و خدمات مشابه نیز منتقل کنند. یک شعار تبلیغاتی موفق، با در کنار هم قرار دادن درست المان‌ها و ماهیت برند، در عین تاثیرگذاری مثبت، افراد را به یکدیگر مرتبط می‌کند.

۴. منحصر به فرد بودن

شباهت شعار تبلیغاتی به شعارهای سایر برندها، از تاثیرگذاری آن کم می‌کند. حتی ممکن است که مخاطبان، شما را با سایر رقبا اشتباه گرفته و به سمت آن‌ها متمایل شوند. شعار تبلیغاتی شما می‌بایست منحصر به فرد باشد تا به صورت دقیق و مشخص، بر تمایز شما از رقبا تاکید کند.

۵. شوخ‌طبعی

اضافه کردن حس شوخ‌طبعی (درصورتی‌که هوشمندانه و متناسب با موقعیت موردنظر باشد) به تاثیرگذاری پیام کمک زیادی می‌کند.

شعار تبلیغاتی با تاکید بر مزیت‌ها و نقاط قوت کسب‌وکار شما، تصویر برند را در ذهن مخاطبان پررنگ و ماندگار می‌کند. “با ما به خیر میگذره” مربوط به بیمه ما، “رایتلی زندگی کن” شرکت رایتل، “همواره نخستین باشید” بانک سپه، و “طعمش آشناست” کلوچه آشنا نمونه‌هایی از شعارهای تبلیغاتی هستند که در کمپین‌های بازاریابی مطرح شده‌اند. به یاد داشته باشید که شعار تبلیغاتی لزوما برای همیشه ثابت نیست و می‌توانید با گذر زمان و بهبود محصول و خدمات، به روز رسانی شود. ترکیب شعار تبلیغاتی با المان‌های بصری جذاب، طراحی گرافیکی خلاقانه، استفاده از تکنیک‌های گوریلا مارکتینگ، بازاریابی دهان به دهان و بازاریابی محیطی به تاثیرگذاری آن کمک می‌کند. کانون تبلیغاتی مینوفام، با کمک تیم تخصصی و حرفه‌ای خود، کسب‌وکار شما را در تدوین و پیاده‌سازی کمپین‌ها و شعارهای تبلیغاتی موفق و تاثیرگذار یاری می‌کند.

این مفهوم غالباً از دید کسب و کارهای نوپا و یا تازه تأسیس جا می‌ماند و این اتفاق اصلاً خوب نیست. اگر در ابتدای راه برندینگ خود هستید لازم است از همان ابتدا گام‌ها را به درستی بردارید تا در نیمه راه مجبور به اصلاحات و تغییراتی که عموماً باعث ریزش مخاطبان می‌شود، نشوید.

 

صدای برند به عنوان وجه انسانی نام تجاری شما، با مخاطب و مشتری ارتباط برقرار می‌کند. این مورد به شما کمک می‌کند در فضای تخصصی و حوزه کاری خود، از سایرین متمایز شوید. مثلاً در صنعت دکوراسیون داخلی، می‌دانیم که برند‌های مختلفی مشغول به فعالیتند.

طراحی لوگو شیراز
دیدگاهتان را بنویسید
X