سایت داینامیک چیست و در کجا کاربرد دارد؟

طراحی وب سایت

سایت داینامیک چیست و در کجا کاربرد دارد؟

در مقابل وب سایت‌های استاتیک ، داینامیک یا پویا وجود دارد که دارای صفحات، برگه و نوشته‌های فراوانی است و می‌توان بین صفحات سایت رفت و آمد کرد. بر خلاف وب سایت‌های استاتیک که پایگاه داده‌ای ندارند، دراین نوع از وب سایت‌ها، به دلیل وجود همچین پایگاهی، می‌توان به ویرایش محتوای سایت در هر زمانی که بخواهیم بپردازیم. به دلیل اینکه وب سایت داینامیک دارای یک پنل مدیریتی است، دیگر نیازی نیست
که به کد نویسی برای ایجاد تغییرات آشنا باشید بلکه از طریق همان پنل می‌توانید تغییرات خود را اعمال کنید. در واقع این سایت‌ها با CMS یا سیستم‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس، جوملا یا دروپال ایجاد می‌شوند و به دلیل وجود پنل مدیریتی تنها با یک کلیک هر تغییری را که می‌خواهید در سایت‌ خود به وجود آورید که این به معنای آن است که بروزرسانی محتوای این نوع وب سایت بسیار آسان و به سرعت اتفاق می‌افتد.
انعطاف این نوع از سایت‌ها نیز به شدت بالاست و برای ایجاد هر نوع سایتی اعم از خبری، شرکتی، شخصی، وبلاگی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین وب سایت‌های داینامیک برای دریافت ترافیک و سئو شدن در گوگل بسیار مناسب است چرا که یکی از مهم‌ترین ابزارهای سئو، تولید محتوای با کیفیت و مداوم است که این امر با وجود سیستم‌های مدیریت محتوا در سایت‌های داینامیک کاری آسان‌تر نسبت به سایت استاتیک می‌باشد.

برای طراحی، ساخت و راه اندازی وب سایت استاتیک در صورت نداشتن دانش کافی، نیاز به صرف هزینه‌های بیشتری نسبت به وب سایت‌های استاتیک دارید اما بر خلاف آن و به دلیل راحتی در اعمال تغییرات دیگر نیاز به صرف هزینه‌های سرسام آور پشتیبانی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید
X