تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

مینوفام

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

تفاوت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی چیست ؟

سوالی که به هنگام شنیدن عکاسی صنعتی به ذهنمان می‌رسد این است که “عکاسی صنعتی چیست و تفاوت آن با عکاسی تبلیغاتی کدام است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این دو شاخه از عکاسی بسیار به هم نزدیک هستند. در این مقاله به بررسی بیشتر عکاسی صنعتی پرداخته ایم.

عکاسی صنعتی به شاخه ای از عکاسی می گویند که وظیفه آن به نمایش گذاشتن دقیق و کامل و با کیفیت محصول یا خدمات می باشد. عکاسی صنعتی هم می تواند از محصول و یا جا و مکانی مانند کارخانجات یا سازمان‌ها باشد. عکس‌های تبلیغاتی نزدیکی زیادی با عکاسی صنعتی دارند که تا حد امکان آن‌ها را در این مقاله از هم تفکیک می نماییم.

تعریف عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
عکاسی صنعتی، حوزه بسیار وسیعی می‌باشد که چندین شاخه از عکاسی و تخصص در زیر مجموعه آن قرار می‌گیرند. در آن عکاس با استفاده از تجهیزات مناسب و انتخاب نور دقیق و کامل تلاش می‌کند تا حد امکان تصویری با کیفیت و دقیق از کالا ثبت کند چراکه باید در آن تمامی خصوصیات ظاهری کالا به نمایش گذاشته شود. معمولا زمینه عکس‌ها یا کاملا سفید یا سیاه ( متناسب با رنگ و مدل کالا) انتخاب می‌کنند. بعضی اوقات نیز، از زمینه‌های کاملا رنگی، مثلا نارنجی، بنفش یا هر رنگ دیگری استفاده می‌شود.

عکاسی تبلیغاتی از محصول متفاوت است، عکاسی تبلیغاتی همانطور که از نامش پیداست، برای استفاده در محتوای تبلیغاتی به کار می رود. زمینه تصاویر لزوما یکسان، مثلا کاملا سفید یا سیاه نمی‌باشد همچنین از کالا در یک چیدمان خاص عکاسی می‌شود. در این نوع عکاسی، عکاس متناسب با نیاز مشتری برای تبلیغات، نورپردازی و چیدمان را آماده می‌کند؛ همچنین برای زیبایی و جذابیت بیشتر، گاهی از محصول در حال استفاده عکاسی می‌شود.
عکاسی صنعتی ، یک کار خلاقانه و ترکیبی از سوژه‌‌های متفاوت و مختلف شامل افراد، محصول، کار، ساختمان و ابزار است. رعایت اصول حرفه‌‌ای و حفظ ایمنی، خصوصا در محیط‌های صنعتی ضروری بوده و البته داشتن ابزار عکاسی با کیفیت، مانند دوربین‌ دارای لنز قوی و شاتر سرعت بالا، از الزامات کار عکاس صنعتی هستند.

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X