آشنایی با لوگو، انواع لوگو و طراحی لوگو خلاقانه

مینوفام

آشنایی با لوگو، انواع لوگو و طراحی لوگو خلاقانه

آشنایی با لوگو، انواع لوگو و طراحی لوگو خلاقانه

لوگو چیست؟


لوگو که از آن تحت عنوان نشان واره و آرم نیز یاد میشود. عنصری گرافیکی و متشکل از علائم دیداری است که چیدمان آن با به کارگیری اشکال و تصاویر ویژه منظم شده. سبک حروف و یا قلم‌های خاص صورت پذیرفته است. لازم به ذکر است که حروف مورد استفاده در این نوع طراحی لزوما از خوانایی کافی برخوردار نیستند.لوگو یک طرح ملموس و در عین حال متمایز است که به منظور نشان دادن یک کالا یا خدمت مورد استفاده قرار گرفته است.

 

هدف از طراحی لوگو خلاقانه

 

هدف اصلی از طراحی لوگو خلاقانه (Creative logo design) این است که لوگوی مورد نظر به سرعت در ذهن مخاطبان ماندگار شده و بدین ترتیب کسب و کار را به یک برند برتر تبدیل کند. جالب است بدانید نتایج تحقیقات حاکی از آن است که مردم به شرکت‌ها و کسب و کارهایی که از لوگوی خوب و استانداردی برخوردار هستند.

 

آشنایی با انواع لوگو

 

لوگوها نماینده برند کسب و کار شما هستند و زمینه ای را فراهم می‌سازند که کسب و کار شما ضمن ایجاد ارتباطی موثر با مخاطبان، سریعا تثبیت شده و برای همیشه در ذهن‌ها ماندگار شود.

 

مونوگرام


مونوگرام یا لوگوهای حرفی بهترین گزینه موجود برای برخی کسب و کارها و سازمان‌ها هستند. جالب است بدانید که استفاده از این لوگو به ویژه به شرکت‌هایی که دارای اسامی طولانی هستند، توصیه می‌شود. گفتنی است که وجود حرف یا حروف در ساختار لوگو تاثیرگذاری بی‌نظیری در شناخته شدن آن دارد.

آشنایی با طراحی لوگو خلاقانه


یکی از مهم ترین روش‌های طراحی لوگو خلاقانه طراحی لوگوهای متغیر است. در حال حاضر در دنیایی به سر می‌بریم که برندهای گوناگون از به خوبی می‌دانند که لوگوی کسب و کار آن‌ها در پلتفرمهای مختلف قرار می‌گیرد. این در حالی است که این موضوع برای گروهی دیگر از کسب و کارها چندان حائز اهمیت نیست..

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X