چرا از بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟

مینوفام تبلیغات شیراز

چرا از بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟

چرا از بنر تبلیغاتی استفاده می‌کنند؟

 

تبلیغ‌کننده‌ها معمولا امید دارند که یک بنر تبلیغاتی یکی از این دو کار را که ذکر خواهیم کرد برای‌شان انجام بدهد. به‌طور ایده‌‌آل، بازدیدکننده‌ی سایتی که در آن از این نوع بنر استفاده شده است، روی بنر کلیک می‌کند و به صفحه‌ی وب‌سایت تبلیغ‌کننده می‌رود. در این مورد بنر بازدیدکننده‌ای را به سایت تبلیغ‌کننده آورده است. در صورتی‌که بازدیدکننده علاوه بر بازدید خرید هم بکند، موفقیت بزرگی برای تبلیغ‌کننده است. حتی اگر بازدید‌کننده بر روی بنر کلیک نکند، خیال تبلیغ‌کننده راحت است که او بالاخره تصویری از بنر را در ذهن خود دارد. این یعنی بازدیدکننده آگاهانه به محتویات بنر توجه می‌کند و در آینده‌ای نزدیک تصمیم می‌گیرد به سایت تبلیغ‌کننده مراجعه کند یا اینکه حداقل متوجه بنر شده است و از کالا و خدمات تبلیغ‌کننده آگاهی پیدا کرده است.

این تأثیر دوم ، برندگذاری نامیده می‌شود. همه‌ی ما اثرات برندگذاری را تجربه کرده‌ایم. مثلا تلویزیون را روشن می‌کنیم و همیشه  فلان برند را می‌‌بینیم. این ظاهرا تأثیر خاصی بر ما ندارند اما با دیدن تبلیغ از روی کاناپه نمی‌پریم مغازه تا آن را بخریم – اما دفعه‌ی بعدی که مغازه رفتیم با دیدن کالای آن برند ممکن است تصمیم بگیریم آن را بخریم. اگر برای اینکه یک کالا را بر دیگری ترجیح بدهید دلیل خاصی نداشته باشید، به احتمال زیاد کالایی را انتخاب می‌کنید که بیشتر با آن آشنا هستید، حتی اگر این آشنایی از طریق دیدن تبلیغات باشد.

بنابراین برای موفقیت یک بنر تبلیغاتی و نیز سنجش موفقیت آن چندین راه‌ وجود دارد. مثلا تبلیغ‌کننده‌ها می‌توانند این موارد را در نظر بگیرند:

کلیک‌ها: تعداد بازدیدکننده‌هایی که روی لینک یک بنر کلیک می‌کنند. سایت‌هایی که بنرها را منتشر می‌کنند فضای بنر  را بر مبنای هزینه‌ی هر کلیک می‌فروشند

مینوفام
دیدگاهتان را بنویسید
X